smell me … czyli przepis na kwiatową broszkę

Kwiatowa broszka to dodatek który z powodzeniem ozdobi zarówno zwykłą marynarkę w stylizacji codziennej jak i zwiewną letnią sukienkę a także nada ciekawego charakteru stylizacji biurowej. Wszechstronność użycia sprawia że jest ozdobą po którą sięgam najczęściej.

W dzisiejszym tutorialu pokażę jak wykonać taką broszkę. Ja mam takie broszki chyba we wszystkich kolorach tęczy!🙂

Potrzebujemy:

  • tkaninę syntetyczną, ja użyłam grubej żorżety która moim zdaniem sprawdza się idealnie przy tworzeniu broszek- jest matowa, o lekko chropowatej powierzchni i pod wpływek wysokiej temperatury łatwo topi się i wygina.
  • agrafkę do broszek- do nabycia na allegro i w lepszych pasmanteriach
  • koraliki i perełki
  • świeczkę, pistolet na klej, igłę i nitkę, nożyczki

1. Użyłam tkaniny w dwóch kolorach aby nadać kwiatkowi głębi na naturalnego wyglądu jednak wykonany z tkaniny w jednym kolorze także prezentujesię świetnie!

2. Z materiału wycinam płatki których kształt najłatwiej opisać jako „bardzo nierówne koła”🙂 wielkość kół i ich ilość nie jest sztywno określona. Ja do mojej broszki użyłam 12 płatków- z tego jedynie 2 były białe. Najmniejsze miały średnicę około 3 cm, największe około 5.

3. Każdy płatek opalamy pamiętając aby nie wsadzać go do płomienia a jedynie do niego zbliżać. UWAGA! Stopiony materiał jest bardzo gorący!

4. Płatki powinny się ładnie powyginać.

5. Największe z płatków (5 lub 6) łączymy przeszywając tak jak na zdjęciu.

6. Czynność powtarzamy przyszywając coraz mniejsze płatki.

7. Wnętrze kwiatka ozdabiamy koralikami różnej wielkości i koloru.

8. Z tyłu naklejamy jeden płatek tak aby zakryć wszystkie nitki.

9. Rozgrzanym klejem przyklejamy agrafkę.

Gotowe! Owocnej zabawy i nie zrażajcie się jeśli Wam coś nie wychodzi, trzeba ćwiczyć jak ze wszystkim!🙂

6 thoughts on “smell me … czyli przepis na kwiatową broszkę

    • 🙂 metodą prób i błędów doszłam do tego, żeby jak najbardziej przypominały prawdziwe🙂 ile ja tkanin przerobiłam …
      A wy macie podane jak na tacy he he – nic tylko robić ! :):)

Skomentuj

